Slider

SADECE BİR ŞEHİR DEĞİL 14.000 YILLIK MÜZE: ŞANLIURFA

Öyle bir kent düşünün ki geçmişi neredeyse 150 asır öncesine dayansın, pek çok farklı kültüre ev sahipliği yapsın, et yemekleri ağız sulandırsın, tatlıları parmak yalatsın; bir gezgin daha ne ister   Tarih kokan sokaklarında dolaştıkça, tarihini öğrendikçe, müzelerini keşfettikçe Şanlıurfa’ nın, hayrete düşmemek ve neden daha önce bir gezi planlamadık ki  diye hayıflanmamak elde değil…. Devamını Oku

MERSİN: NARENCİYE KOKULARI EŞLİĞİNDE GÜZELLER GÜZELİ AKDENİZ

Nisan ayının son günlerinde aklımıza Mersin’ e bir gezi düzenlemeyi düşüren iki etken oldu: İlki, elbette, baharın ilk günlerinde havaların güzel olduğu bir haftasonunu yakalamışken Akdeniz Bölgesi’ nin hiç görmediğimiz bu güzel şehrini keşfetmeyi istememizdi. Gerçekten de Tarsus’ a yaklaşırken arabanın içi ekşi portakal çiçeği kokusu ile doldu ve bizi bir mutluluk sardı… Devamını Oku

MARDİN: BİR MASALIN İLK CÜMLESİ

Uzun süredir aklımızda olan Mardin’ e gezi planımızı sonunda, hem de eksiksiz olarak gerçekleştirdik. Aslında Mardin gezilerimizin ilkini demeliyim sanırım. Bu şehrin her sokağının ayrı bir geçmişi, ayrı bir hikayesi var; bir seferde tatmin olmak mümkün değil. Hem civar ilçelerde  daha o  kadar çok kadim hazine keşfedilmeyi bekliyor ki, buraya tekrar tekrar geleceğimizi çok iyi biliyorum… Devamını Oku

TADI GERÇEKTEN DAMAĞIMIZDA KALDI: GAZİANTEP

Birden canımız küşleme, üzerine katmer, üzerine duble fıstıklı kare baklava, onun üzerine de Tahmis’ in dibek kahvesinden çekti ve kendimizi yine Gaziantep’ de bulduk . Tamam asıl olayımız yemekler ama Antep gerçekten bir gastro kentten çok daha fazlası. Pek çok medeniyete ev sahipliği yapmış olan şehir, kadim İpek Yolu üzerinde de olduğundan tarihin her döneminde bir kültür merkezi olmayı başarmış… Devamını Oku

BİZ GELDİK GÜZEL ATLAR ÜLKESİ !

3 günlük tatili bulunca hemen Kapadokya gezi planlarına başladık. Aslında sık sık uğrayıp, günübirlik kısa seyahatlerler yaptığımız bölgeye hakkını vere vere güzel bir gezi düzenlemek uzun zamandır aklımızdaydı. Pastırma sıcaklarını da yakalayınca bu eşsiz coğrafyanın tadını çıkarmak kaldı bize.Peki ülkemizin, belki de dünyanın en özel yerlerinden biri olan Peri Bacaları nasıl oluştu… Devamını Oku

DİNLER ve MEDENİYETLERİN BULUŞMA YERİ: HATAY

Kapadokya‘ dan sonra bir yazı yazılacaksa medeniyetlerin buluşma yeri, kadim Hatay şehrinden daha doğru bir seçim olamazdı sanırım. İnsanoğlunun yaradılışından bu yana yaşamın devam ettiği bu topraklarda Hititler, Urartular, Asurlar, Persler ve Romalılar medeniyetler kurmuşlar. Şehri dolaşırken bu mozaikten izler görmek mümkün. Günümüzde de şehir… Devamını Oku

BAŞKONUŞ' TA KEYİFLİ BİR DAĞ EVİ MACERASI

Bu yıl kış gelip de kar fotoğrafları görmeye başladığımızdan beri aklımızdaki tek şey bir dağ evi macerası idi. Kışla mücadele etmeyi deneyimleyebileceğimiz, kalabalıktan gerçekten izole, kendimizi dinleyebileceğimiz bir konsept ne yazık ki ülkemizde pek yok. Evlerin müstakil alanlara sahip olduğu, doğa ile baş başa kalınabilecek bir yer arayışımız bizi sonunda Başkonuş Yaylası’ na yönlendirdi… Devamını Oku

nemrut dağı

DAĞLARIN KRALI: NEMRUT

Nemrut Dağı Milli Parkı’ nı, özellikle de Kommagene Krallığı döneminde Nemrut Dağının zirvesine inşa edilmiş heykelleri görmek uzun süredir “Yapılacaklar Listemiz”de gözümüzün içine bakıp, tik atılmayı bekliyordu 🙂 yollarbenimumudum’ un gezilerini takip edenler zaten Hatay, Gaziantep, Şanlıurfa ve Mardin gezilerinden sonra sıranın Nemrut’ a geleceğini… Devamını Oku

DAHA ZİGANA’ DA HAYKIRDI KARADENİZ: NEREDE KALDINIZ ?

Karadeniz Gezisi

Uzun zamandır siz de bir Karadeniz turu yapmak istiyorsunuz ama sıra bir türlü oraya gelmiyor değil mi ? Hepimiz gibi… Sanırım bu Karadeniz’ in kaderi. Adını çok duyuyoruz; fotoğraflarını, videolarını çok beğeniyoruz, insanları çok sempatik geliyor, yemeklerini seviyoruz ama gitmeyi erteliyoruz da erteliyoruz. O zaman bir kez de YOLLARBENİMUMUDUM söylesin: Biz ettik, siz… Devamını Oku